dinsdag 29 april 2014

VOL(G)TA

Vooraleer ik je over mijn avonturen vertel wil ik toch nog even meedelen dat alle pagina's ondertussen zijn bijgewerkt. Dus, lezen lezen lezen!
Lake Volta bij zonsondergang

Een weekje weg, nieuwe oorden gaan opzoeken, Ghana herontdekken...
Wat beloofde een avontuur te worden is het ook geworden! 

De eerste halte van onze trip was Tamale. Daar verbleven we (Caspar en ik) bij onze goede vriend 'Pilsman'. Die we tijdens de Special Olympics hadden leren kennen. Ik denk van alle Ghanezen die ik hier heb ontmoet, hij de persoon is die me het langst zal bij blijven. Zijn huis wordt bewoond door meer dan 10 kinderen/jongeren, waarvan ik tot nu toe geen weet heb van waar ze allemaal komen, maar het zijn niet zijn kinderen. Het enige wat ik wel weet is dat hij voor ze zorgt. Geweldig! Daarom dat ik mijn T-shirts (zie foto) die ik van mijn vorige bachelorproef, en meegebracht heb van België, dan ook aan hem heb gegeven. Blijdschap alom. Was zelfs een beetje ontroerd wanneer ze me kwamen bedanken.

Oké verder nu. Van Tamale vertrokken we richting Bimbilla met de bus, die overvol zat. In Bimbilla sliepen we bij de familie van Pilsman en beleefden we een hilarische 'cockroach' ervaring. Nog altijd 'one to remember', hé Cas? Van Bimbilla ging het richting Kwanta met Kyabobo National Park. Enige kantlijn, het is moeilijk reizen op paasmaandag. Hebben dan ook noodgedwongen een veel te kleine wagen met 12 man in moeten nemen richting Kwanta. Maar dat maakt het natuurlijk ook een SUPER ZOTTE ervaring.



In Kyabobo National Park mochten we niet alleen rondlopen, waardoor we verplicht waren een Ranger in te huren. Mr. Happy was zijn naam! Ogenblikkelijk waren ook wij 'happy'! Van Kwanta rolden we verder naar MOUNTAIN PARADISE LODGE voor de eerste keer sinds ik in Ghana aankwam dat ik het gevoel had in een soort vakantiehuis te belanden. Dagje rust kwam niet ter sprake. Ochtend rustig aan en dan gaan lopen. De berg op! Hop Hop. Maar liefst 3u, maar wat voor een drie uur. Na twee dagen in het paradijs te overnachten besloten we een nognooiteerdergedanealterantieveformitastischeweg (uhum) te nemen. 2 maal de boot in. Maar oso rustgevend. 

                     Goeie grap, dat Hollands oranje!                                 Mountain Paradise Lodge
                 Lopen doe je met een vriend!               Laatste boottocht bij zonsondergang, romantisch!

De afstand terug naar het noorden was via deze weg heel wat langer, maar in tijd scheelde het ongeveer een dag en een half. Wat belangrijk is natuurlijk, als je nog wat werk in het ziekenhuis hebt af te werken. Van Kumasi namen we de TroTro terug naar Tamale. Daar verbleven we nog een nacht bij onze vriend Pilsman. Tot onze verbazing had hij voor onze een echte 'SMOG' (traditioneel Afrikaanse kledij) gekocht.

                         Wachten op het water...                        Hij liep, at en zag dat het goed was!
                         T-shirts Pardoes                                              Afrikaanse klederdracht

View over Kyabobo National Park


Geen opmerkingen:

Een reactie posten