zondag 16 maart 2014

Life it goes in Africa!

Omdat het niet voor iedereen duidelijk blijkt, wil ik toch nog even meedelen dat de pagina's van: regional hospital, missie malnutritie & hallo zuiden ook continue worden geupdateted dus kijken kijken kijken...

TONGO HILLS
DE JEEP

VRIJWILLIGERS
Deze zaterdag voor de eerste keer op uitstap geweest. Samen met de andere vrijwilligers zijn we naar Tongo Hills geweest. We zijn vanuit Bolgatanga met de jeep vertrokken over een hobbelige weg en natuurlijk in de achterbak. Niks leukers dan achterin zitten. De omgeving is er iets ruiger en ook de community van Tongo leeft er op een heel andere manier. Elke dag worden er dieren geofferd op een soort offersteen om de kwade geesten te verjagen, geluk te brengen of mensen te genezen. Ze hadden ook een offergrot, waar je op blote voeten en ontbloot bovenlichaam binnen moest. Het was leuk om er eens tussenuit te zijn. Alvast enkele sfeerfoto's om jullie een idee te geven.

Volgende week gaan we waarschijnlijk ook eens naar Paga waar de krokodillen zich bevinden. Paga ligt niet ver van de grens met Burkina Faso en was een belangrijke plaats voor slavenhandel. Bij de krokodillen wil ik een foto van mij in de de bek van de krokodil. (lekker stoer)

Deze week ben ik ook verhuisd van familie. De eerste weken verbleef ik in het centrum bij een leuke familie, maar het was er altijd druk en veel lawaai (ook 's avonds). Ik zit dan nu ook uit buiten het centrum (ongeveer 20min. rijden). Ik laat je dan ook graag kennis maken met de omgeving waar ik mij bevind. Enjoy!



2 opmerkingen:

  1. Leuk filmpje, toffe verhalen.

    PM je mij es terug?

    Grt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn om op deze manier echt een indruk te kunnen zien van je ervaringen, Sven!

    Gr, Kathy Pletinckx

    BeantwoordenVerwijderen